Friday, September 18, 2009

Mabruk `Aid

Ramadhan kian berlalu,Syawal bertukar ganti...begitulah yang telah ditetapkan oleh Allah utk hambaNya.Semoga Ramadhan kali ini telah dijadikan sebagai madrasah utk kita beramal pada bulan-bulan yang seterusnya,insyaAllah.

Syawal ditemukan,tanda kesyukuran yang tidak terhingga di atas kesempatan yang diberikan kepada kita.Segala amalan yang dilaksanakan,hanya mengharap redha dariNya.Marilah kita bersama-sama meraikan kemenangan ini dgn penuh kesyukuran.Elakkan diri kita dari menjadi perosak kepada hari yang penuh barakah ini,nauzubillah..Besederhanalah dlm menyambut hari raya.

Dikesempatan yang diberikan oleh Allah SWT kepada saya,ingin sekali saya menyusun jari dan perkataan,memohon kemaafan zahir dan batin, andai terdapat khilaf sepanjang bersahabat mahupun ketika berbicara selama ini.Sesungguhnya manusia itu tidak lari dari membuat kesilapan.Tetapi yang terbaik dikalangan hambaNya,adalah yang memohon ampun dan bertaubat.

Saya mengharapkan kemaafan dari kalian serta keampunan dari Allah SWT.Semoga Allah mengampuni dosa-dosa kita yang telah lalu,samada dilakukan secara sengaja atau tidak sedar.Bermohonlah keampunan dariNya selagi pintu taubat masih belum tertutup.

"Ya Allah,bukakanlah kepada kami hikmahMu,dan bentangkanlah kepada kami khazanah rahmatMu,wahai Tuhan Yang Penyayang..."

Wa Akhiran minni, Mabruk `Aid, minal `aidin wal faizin..Kullu `am wa antum bikhair!!





No comments: