Saturday, September 26, 2009

Bertemu jua...

Seinfiniti kesyukuran saya panjatkan kepada Rabbul Jalil kerana telah menjadikan impian saya menjadi kenyataan.KekuasaanNya telah menemukan saya dengan sahabat karib saya setelah genap setahun tidak bertemu.Saya hanya mampu merancang untuk bertemu dan Dialah yang menentukan segalanya…Alhamdulillah.

Terima kasih Ya Allah di atas pertemuan ini.InsyaAllah,saya akan abadikan tarikh ini di dalam kamus hidup kami.Sungguhpun mungkin ada yang merasa itu sesuatu perkara yang biasa,namun saya mendoakan agar ukhuwah yang terbina kan kekal serta dirahmatiNya.Indahnya bila bersahabat apabila masing-masing memahami dan bertolak ansur di dalam persahabatan yang terbina.

Dengan kesempatan yang diberikan,kami bertukar cerita masing-masing selama bergelar mahasiswa.Kehidupan sehari-hari berulamkan kisah pahit dan manis.Namun,dengan keyakinan yang kuat kepada Allah SWT,kami akan gagahkan jua kaki ini meneruskan perjuangan yang masih jauh.

Pesan buat diri dan sahabat-sahabat,

Kehidupan di dunia tidak kekal selamanya.Perjalanan kita masih jauh.Bekalan-bekalan akan dibawa untuk kehidupan seterusnya di negeri akhirat.Moga kesempatan remaja atau masa muda yang diberikan kepada kita oleh Allah SWT, kita penuhi dengan melakukan perkara-perkara yang mendekatkan diri kepadaNya.Pesan saya buat diri saya dan orang-orang muda,gunakan kesempatan ini dengan sebaiknya.Sebelum ajal menjelma,sebelum tiba masa tua,sebelum nikmat-nikmat yang diberikan,ditarik(na`uzubillah)..sama-sama kita mempersiapkan diri kita setiap masa dan setiap ketika untuk bertemu denganNya.Ingatlah 5 perkara sebelum 5 perkara:

Sihat sebelum sakit
Muda sebelum tua
Kaya sebelum miskin
Lapang sebelum sempit
Hidup sebelum mati…


Buat diri,n0t dan sahabat-sahabat,
Persahabatan yang dirahmati menjadi impian kita semua.Indahnya bila saling mendoakan antara satu sama lain.Ayuh teruskan perjuangan yang masih jauh,sejauh mata memandang.Jauhi diri dari dosa,dekatkan diri kepadaNya..Andai terjatuh ketika mendaki di sebuah perjuangan,ketahuilah kita bahwa Dia sedang menanti mendengar tangisan kita tatkala memohon keampunan dan harapan.Bangun dan tadahlah tangan memohon kepadaNya.Moga diampuni serta dikuatkan kaki melangkah menyusuri redhaNya yang diimpi oleh setiap insan.
Bersabar dan bertawakal kepadaNya sentiasa..Selamat Berjuang!


No comments: