Friday, October 16, 2009

العودة إلى الجامعة والعلم

Alhamdulillah,saya bersyukur ke hadrat Allah SWT,kerana memberi kesempatan lagi kepada kami meneruskan perjuangan yang masih panjang di ardhul kinanah,Mesir.Tanggal 13 Oktober 2009,saya bersama 3 lagi rakan turun dari penerbangan Gulf Air 0079,setelah merentasi pelbagai halangan bersama penerbangan Gulf Air 281 ke Bahrain..Pelbagai situasi yang mencuit hati berlaku,namun kami tahu semua itu ada hikmahnya.Semoga semua itu menjadi pengalaman yang berharga buat kami berempat..

Dari Kedah ke Kuala Lumpur, dan seterusnya ke Bahrain dan ke Cairo,segalanya kami tinggalkan ianya dalam kenangan.Kenangan yang akan menguatkan semangat kami terus berjuang di sini.Masih jauh langkah yang akan dijejaki,masih banyak kekurangan yang mesti dicukupi.Begitulah kehidupan seterusnya yang bakal kami rentasi.

Buat mak,abah dan keluarga di Malaysia,semoga kalian mendoakan anakanda di sini dalam perjuangan menuntut ilmu Allah SWT.

InsyaAllah,semoga dengan kepulangan kami beberapa bulan di Malaysia,akan menjadi pembakar semangat kami kini..Mencari ilmu,mengislahkan diri,mencari di mana kekurangan dan kelemahan diri..Moga yang dicari itu bukan redha insani,tetapi meniti,mencari dan terus mencari redha dan cinta Ilahi yang menjanjikan penemuan abadi di akhirat yang kekal abadi..

Barokallahu fikum jami`an,Siiru `ala barokatillah..Ayuh mencari ilmu seikhlas hati,kerana yang dinanti adalah syurgaNya yang dijanji.

No comments: