Thursday, October 7, 2010

Allah Yusahhil

Assalamualaikum wbt

Hari ini,setelah lama tidak bersembang-sembang lama dgn seorang rakan di YM,rindu pula mengingatkan nostalgia di sekolah dulu..Study,makan,tidur...

Seronok bila belajar disekolah dulu.Ujiannya bukan macam skrg ni,bila dh masuk universiti,lain pula..Bila di sekolah dulu,ada perhimpunan(saya suka),ada ucapan guru,ada perbarisan lurus dan yang paling saya tunggu2,ucapan pengetua..sebab saya akan dapatkan pesanan yang terpenting disitu...

Bila dh masuk kelas,(sekolah menengah)saya semangat belajar.Sebab saya budak sekolah.Saya ditegur kalau buat salah.Saya sentiasa ingin rajin berusaha.

Seronoknya sekolah.....baju sekolah dulu pun masih elok.Pesan kt adik,jaga baju elok-elok2(adik pinjam)

Bila dh masuk universiti,saya tengok semua orang besar-besar2.Tempat saya tidak ada perhimpunan.Malah,tiap2 kali saya nak melangkah masuk pagar universiti,mesti saya mindset kan dlm kepala saya SAYA SEORANG MAHASISWI.Mungkin sebab saya begini..=)

Saya pergi awal ke kuliah,sebab nanti tempat duduk di depan tidak ada kalau lambat datang.Malah orang arab akan turut simpankan tempat utk kita..=)

Bila dh masuk universiti ni,saya tengok semua orang matang.Mahu buat sesuatu,mesti berfikir dahulu.Dulu disekolah,cikgu yang khabarkan itu dan ini.Tapi,skrg xlg.Mesti buat sendiri...

Saya dah sedar,kenapa saya di universiti skrg.Saya bukan lagi mesti ditunjuk-tunjuk.Saya mesti bangun sendiri.Berjuang sendiri utk berjaya.Mak ayah saya dan keluarga jauh di Malaysia.Saya mesti berusaha lebih.Duit tiket bukan seringgit dua!

Cuma,saya berasa jauh dari keluarga.Kadang-kadang pernah putus asa...
Tapi,saya yakin.Allah sentiasa bersama kita semua.Kita sentiasa boleh mengadu pada Dia.

Ya Allah,
Ujian-ujian yang Kau datangkan ini,
Pada kami,kami terlalu lemah utk kami mengharunginya...
Tapi,kami tahu padaMu kami mampu utk itu...

Ya Allah...
Engkau kuatkanlah kami Ya Allah
Andai itu Engkau aturkan,
Kami mohon Engkau pimpinlah kami
Kerana hanya padaMu kami memohon pengharapan ini...

Kami tidak berdaya,malah kami tidak kuat sebenarnya
Melainkan Engkau yang memberi kekuatan kepada kami...

Ya Allah...bantulah kami
Engkaulah sebaik2 penolong...
Amin Ya RAbbal Alamin...


Aainaa Fatimah Osman
8 Oktober 2010
2 pagi (waktu Malaysia)

No comments: